جهانگردی

مکانهای ناشناخته از کشور زیبای مالزی

مکانهای ناشناخته از کشور زیبای مالزی

مالزی کشوریست زیبا با میراث فرهنگی غنی که هم از فرهنگ آسیایی و هم اروپایی تاثیر برده است و دیدنیهای بسیار زیادی دارد از جاذبه های طبیعی گرفته تا مکان های تاریخی و فرهنگی و تفریحی. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده ی این کشور را به شما معرفی کنیم:

پارک ملی کینابالو (Kinabalu)

پارک ملی کینابالو یکی از عجایب طبیعی Sabah است و به عنوان میراث فرهنگی یونسکو هم ثبت شده است که هر ساله صدها و هزارها توریست و گردشگر را به خود جذب می کند. وقتی وارد این پارک ملی شوید، قله ی ۴۵۰۹ متری کینابالو اولین چیزی است که به چشم تان می آید و جالب است بدانید دسترسی به این قله ی مرتفع یکی از آسانترین ها در میان قله های مشابه است. این قله و محیط زیست اطرافش با چیزی حدود ۶۰۰۰ گونه ی گیاهی و ۳۲۶ گونه پرنده و بیشتراز ۱۰۰ گونه پستاندار، یکی از مهم ترین مکان های بیولوژیکی در دنیا است و قطعا یکی از جاهایی است که در صورت سفر به مالزی نباید آن را از دست بدهید.

مکانهای ناشناخته از کشور زیبای مالزی

بزرگترین غار تالار دنیا

بسیاری از افراد این غار تالار را یکی از عجایب آسیا می دانند… پارک ملی Gunung Mulu، در ساراواک واقع شده است و اینجا هم به دلیل شگفتی و زیبایی بی حد و حصرش به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. غار تالار ساراواک (Sarawak) بزگترین غار تالار دنیاست! این غار، ۷۰۰ متر طول و ۴۰۰ متر عرض و حداقل ۷۰ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۸۱ کشف شده است. بزرگی این غار به اندازه ای است که گفته می شود به راحتی می توان در آن ۴۰ هواپیمای بویینگ ۷۴۷ را جا داد. یکی دیگر از غارهایی که در این منطقه واقعا چشمگیر است، Benarat Cavern، غار بادی و غار آب های شفاف نام دارند که یکی از بزرگترین سیستم های رودخانه ای دنیا را شامل می شوند و بسیاری از مالزیایی ها براین باور هستند که این غار، بزرگترین غار دنیاست. این غار در قسمت دور افتاده ی مالزی قرار گرفته است و در یک جمله، غار ساراواک، جایی است مثل هیچ جا…

مکانهای ناشناخته از کشور زیبای مالزی

قبیله ای عجیب به نام Iban

آشنایی با افراد بومی یک منطقه همیشه یکی از هیجان انگیزترین بخش های هر سفری است مخصوصا اگر آن افراد در کشور خودشان هم بصورت قبیله ای زندگی کنند و کمی از مردم همانجا متفاوت تر باشند. اگر دوست دارید تا کمی بیشتر درباره ی فرهنگ وسیع مالزی و میراثی که از نسل های قبل برای مردم آنجا بر جای مانده اطلاعات کسب کنید و درک درستی از آنها بدست آورید، باید فبیله ی Iban در این کشور را از نزدیک ببینید. این قیبله به عنوان قبیله ای که همیشه برای گسترش قلمرواش در تلاش بوده است معروف است. اما امروزه بیشتر این قبیله ها به جامعه ی مدرن هم نشان داده می شوند و اکثر آنها، آب، برق و حتی اینترنت هم دارند. در زمان های گذشته، بالاترین افتخاری که فردی از قبیله می توانست به آن برسد، شکار سر انسان و بدست آوردن جمجمه ی آن بود.

ناشناخته های گردشگری کشور مالزی

منبع: تاپ ناز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا